Muğla’da Dr. İdris Akbıyık başkanlığında düzenlenen toplantıda, sahipsiz hayvanların korunmasına yönelik yeni uygulamalar ve doğal yaşam alanı projeleri ele alındı. Toplantıda, hayvanların sokak yerine güvenli ve kontrollü alanlarda yaşamalarını hedefleyen çalışmaların son durumu değerlendirildi.
Muğla Valiliği tarafından düzenlenen toplantı, Dr. İdris Akbıyık başkanlığında ilçe kaymakamları, belediye başkanları ve kurum müdürlerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Toplantıda, ilçelerde yürütülen projeler, kamu yatırımları ve vatandaşların huzur ve güvenliğine yönelik çalışmaların yanı sıra koordinasyon gerektiren konular detaylı şekilde ele alındı.
Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında yürütülen çalışmaların değerlendirildiği bölümde, doğal yaşam alanlarının yapım süreçleri ve sahipsiz hayvanların bu alanlara taşınmasına ilişkin son durum masaya yatırıldı.
Bayram Önder Akdenizli de toplantıya katılarak ilçede planlanan Sokak Hayvanları Bakımevi ve Doğal Yaşam Alanı Projesi hakkında bilgi verdi. Proje kapsamında sahipsiz hayvanların daha güvenli, sağlıklı ve kontrollü alanlarda yaşamlarını sürdürebilmesi için yürütülen çalışmalar değerlendirildi.
Vali Akbıyık toplantıda yaptığı değerlendirmede, sahipsiz hayvanların korunmasına yönelik yaklaşımı şu sözlerle özetledi:
“Sahipsiz hayvanları sokağın insafına terk etmeden, doğal yaşam alanlarında barınma ve gıdaya erişim sıkıntısı yaşamayacakları, veteriner hekimlerimizin gözetiminde sağlıklı ve güvenli bir yaşamla buluşturmayı hedefliyoruz."