Fethiye Otelciler Birliği (FODER) başkanlığına yeniden seçilen Bülent Uysal, sektör ile ilgili bilgiler verdi. 13 Olağan Genel Kurulda yaptıkları faaliyetleri anlatan Bülent Uysal, turizm sezonunda Fethiye olarak günde 100 bin turist ağırladıklarını söyledi. Fethiye’ye gelen yabancı misafirlerin %67'sini İngiliz %13'ünü Rus %6'sını Alman misafirler oluşturduğunu kaydeden Uysal, teknelerde yıllık 100 bin kişiyi Fethiye ve Göcek koylarında konaklattıklarını ifade etti. Uysal, “2024 yılı için planlanan koltuk sayısı 2 milyon 200 bine yakın” dedi.

Uysal "Turizm Sezonunda Fethiye Olarak Günde 100 Bin Turist Ağırlıyoruz"

Fethiye Otelciler Birliği (FODER) başkanlığına yeniden seçilen Bülent Uysal, sektör ile ilgili bilgiler verdi. 13 Olan Genel Kurulda yaptıkları faaliyetleri anlatan Bülent Uysal, Fethiye ve ülkemiz turizmin gelişmesi için TÜROFED'deki görevimle birlikte Sayın Bakanımız Mehmet Ersoy'a sıkıntıları ve çözüm önerilerimizi aktarma fırsatı sunuyoruz. Ayrıca turizm sezonunda günde 100 bin turisti Fethiye olarak ağırlıyoruz. Bu kolay bir iş değil. Başta kaymakamımız ve güvenlik güçlerimize belediyemize verdikleri destekler için teşekkür ediyorum" dedi.

“2023 Yılında Bölgemize 1 Milyon 740 Bin Yabancı Misafir Geldi”

Bölgeye gelen tursit sayılarını değerlendiren Bülent Uysal, “2023 yılında bölgemize 1 milyon 740 bin yabancı misafir geldi 2024 yılı için planlanan koltuk sayısı 2 milyon 200 bine yakındır. Hedefimiz 2 milyonun üzerinde yabancı misafiri bölgemize gelmesidir. Bu sayılar Dalaman havalimanına inen misafir sayılarıdır. Bu misafirlerin yarısı Fethiye'mize gelmektedir. Bölgemizde gelen yabancı misafirlerin %67'sini İngiliz %13'ünü Rus %6'sını Alman misafirler oluşturmaktadır” diye konuştu.Başkan Uysal, “Fethiye Olarak Turizm Sezonunda Günde 100 Bin Turist Ağırlıyoruz” (4)

“Yıllık 100 Bin Kişi Fethiye Ve Göcek Koylarında Konaklatıyoruz”

Uysal Fethiye’deki tesisler hakkında bilgi aktarıp, "Fethiye'de 505 adet konaklama tesisimizde 50 bin otel yatağımız mevcuttur. 6 bine yakın turizm amaçlı konutta 30 bin yatak kapasitesi bulunmaktadır.  sadece Ölüdeniz'de 29, Fethiye merkezde 155, Çalış’ta 19, Göcek'te 25 adet olmak üzere toplam 228 adet günübirlik gezi teknesi bulunmaktadır. Bu teknelerimizin toplam yolcu kapasitesi 10 bin 214. Yıl boyu 750 bin kişi tura çıkıyor. Denizde ticari yat sayımız 600 civarında. Bu teknelerimizde 5 bin yatak kapasitesine mevcut. Böylelikle yıllık 100 bin kişi Fethiye ve Göcek koylarında konaklatıyoruz. Fethiye'mizde oteller villalar apartmanlar yazlıklar günübirlik gelen misafirlerimiz için teknelerimiz ile hizmet veriyoruz. Toplamda bir takvim yılında 2 milyon 500 bin yerli ve yabancı misafiri Fethiye'de ağırlamayı düşünüyoruz" ifadelerini kullandı. Başkan Uysal, “Fethiye Olarak Turizm Sezonunda Günde 100 Bin Turist Ağırlıyoruz” (1)

“Yurt İçi Ve Yurt Dışında Pek Çok Fuara Ve Tanıtım Faaliyetine Katıldık”

Sosyal medya reklamlarını kullanarak bölgenin yurt dışında tanıtımını sağlamaya tasdiklerini anlatan FODER Başkanı Bülent Uysal, "Sosyal medya fenomenlerini ağırladık. Yurt dışından köşe yazarlarının misafir ederek, Fethiye’nin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında makaleler yazmalarını sağladık. Bu faaliyetleri Fethiye turizm konseyi ile birlikte gerçekleştirdik. Görev süremiz boyunca yurt içi ve yurt dışında pek çok fuara ve tanıtım faaliyetine katıldık. Türkiye Turizm Tanıtım Ve Geliştirme Ajansı seçimlerinde yönetim kuruluna Ege Bölgesi’nden iki arkadaşımızın seçilmesini sağladık. Dernek ofisimizi yeni yerine taşıdık. 6 Şubat depreminde 3 gününde Birlik olarak 20 konteynırı Hatay'da depremzedelerimizin kullanımına sunduk. Ayrıca pek çok ihtiyaç duyulan malzemeleri kaymakamlığımız aracılığı ile ulaştırdık. Çatı örgütümüz olan TÜROFED ile beraber turizm bakanımız Mehmet Ersoy ile pek çok kez bir araya gelerek sektörel sorunlarımızı ilettik” şeklinde konuştu.

“Dünyada Değişen Turizm Trendlerine Hazırlanmalıyız”

Başkan Uysal savaşların bir an önce son bulması dileğinde bulunarak, "ülkemizin bulunduğu coğrafyada yaşanan İsrail Filistin savaşı ve kaynak pazarlarımızdan biri olan Rusya'nın Ukrayna ile olan savaşı önümüzdeki sezonların gidişatının belirleyicisi olacaktır. Son olarak söylemek istediğim dünyada değişen turizm trendlerine hazırlanmalıyız. Sürdürülebilir turizm ilkelerine uyarak doğamızı tarihi mirasımızı ve kültürel değerlerimizi koruyarak dünya turizm sektörünün değişimine hızlı bir şekilde hazırlanmalıyız” diye konuştu.Başkan Uysal, “Fethiye Olarak Turizm Sezonunda Günde 100 Bin Turist Ağırlıyoruz” (5)